The IBO - The International Baccalaureate Organisation

Wprowadzenie

Organizacja "International Baccalaureate" została założona w Genewie w Szwajcarii w 1968 roku jako fundacja edukacyjna non-profit. Obecnie istnieje 2292 szkół w 141 krajach, które posiadają autoryzację IBO (dane z września 2011r.).

IBO promuje międzykulturowe zrozumienie oraz szacunek, nie jako alternatywa dla poczucia tożsamości kulturowej i narodowej, ale jako niezbędny element życia w XXI wieku.

W sercu IBO jest misja tworzenia lepszego świata poprzez edukację, i to jest ujęte w misji IBO w:

International Baccalaureate ma na celu rozwój dociekliwy, wiedzę i troski młodych ludzi, którzy przyczyniają się do stworzenia lepszego i bardziej pokojowego świata poprzez międzykulturowe zrozumienie i szacunek.

W tym celu organizacja współpracuje ze szkołami, rządami i organizacjami międzynarodowymi aby rozwijać rozwoju trudnych programów międzynarodowych edukacji i oceny rygorystyczne.

Programy te mają zachęcić uczniów na całym świecie, aby stać się aktywnymi, współczujący oraz aby kształcić uczniów, którzy rozumieją, że inni ludzie, ze swoimi różnicami, mogą mieć również rację

IBO wartości jego ciężko zarobione reputacji w zakresie jakości, wysokich standardów i pedagogicznych przywództwa. Osiąga swoje cele poprzez współpracę z partnerami, przy aktywnym uczestnictwie zainteresowanych stron, w szczególności nauczycieli.

 

 

The IB Diploma

The International Baccalaureate (IB) Diploma course is an exciting course offering well-rounded education together with experiences not found in other courses leading to individuals who will, hopefully, be more thoughtful, caring and compassionate people who will respect others and their environment, as well as gaining academic credentials necessary for a future career.

The teaching develops into a partnership between teacher and pupil – in which the teacher is flexible to the needs of the student and the teaching evolves during the year according to the individual requirements of the students – allowing the student to fulfil his/her potential and get the best examination grades possible.

The IB Diploma is recognized as evidence of ability by academic institutions and employers worldwide, and in many cases University entrance examinations are waived and sometimes credits for first-year University courses are given, eg. in the USA, to students who have passed these examinations.

IB HexagonThe IB Diploma requires the student to study 6 subjects from the languages, humanities, sciences and mathematics with the possibility of Art subjects. Additionally there are activities which are Creativity, Action, Service (CAS); Theory of Knowledge (TOK); and Extended Essay (EE), which provide additional challenges and experiences which are not found in other courses. CAS involves outreach into the community and allows the students to think and empathise with their actions and interactions with other people. TOK involves developing a questioning attitude towards all forms of knowledge. The Extended Essay provides an introduction to deeper study of an issue.

The IB encourages the development of skills and techniques of manipulating knowledge, rather than rote learning. This means for example that in the sciences a great deal of practical work is done and concepts are taught to be understood and used rather than simply memorised.

If a student does not gain the IB Diploma then I.B. Certificates are awarded in all subjects taken. Please note that we have many students who have gained places at University with Certificates only, although obviously the Diploma gives more choice of University and country, gives a valued qualification for life, and for future employers.

Useful links:

More information:

IB Syllabus Outlines:

Free JavaScript from
Rainbow Arch